fredag, juni 14, 2019

Äntligen helg!

Simmade i morse med f d kollegan. En av de skönaste stunderna i veckan. Älskar att simma, räkna längder och bara vara. Upprepar som ett mantra siffran på den längd jag simmar och till slut stillnar det bland tankarna och det är bara siffran som gäller. Mycket skönt. Förutom de första, när det är korta banor och jag ska räkna till 40 längder .... Frukosten efteråt är bästa belöningen.
Idag andas vi även ut på fixa-hus-fronten. Hjärtat har renoverat sitt badrum och väntat i elva veckor på kommod och spegelskåp och ja, detta har stressat oss. Vi har stött på, mailat, ringt, bönat och bett och ”ja, det skickas i morgon”-svaret har vi hört i evigheter. Igår annullerade vi ordern, de gick äntligen med på det,  med hänvisning till leveransförsening och Hjärtat åkte i vild galopp till annan badrumsaffär och inhandlade annat. Började skruva ihop och montera i går eftermiddag och nu, voilà, är allt på plats. Spegelskåp, kommod, nybockade rör och så fint, så fint. Visning på söndag förmiddag. Alles klart! Puh!
Boka flyttbil, kartonger, möten med bank och mäklare, städfirma och lite annat pyssel. Dagarna går fort! 

4 kommentarer:

  1. Ni har mycket nu! Skönt att ni fick annullerat ordern. Och så skönt med din fredagssimning! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. När jag simmar så hittar jag på flicknamn på A (första längden) och därefter B osv osv osv.
    När namnen tar slut så bokstaverar jag dem och ibland slår jag på stor och försöker hitta blomnamn på bokstäverna istället.
    Behöver jag tala om att jag tycker vi har för få flicknamn på X.

    SvaraRadera