onsdag, juni 19, 2019

När önskningar slår in

Tre av fyra tisdagsönskningar slog in. Något av ett rekord må jag säga, det enda som inte höll var solskensönskningen. Sällan eller aldrig har jag hamnat i sådana regnskurar på väg mellan aktiviteter och dyngsur var ett faktum på tio sekunder.
På kvällen lånade jag Lilla N och vi uppvaktade Hjärtat, åkte och fikade och hade mysigt. Det förgyllde en tisdag.
Ikväll kommer Stora Systern på blixtvisit för att äta middag med sin mamma och låna bilen över midsommar, själv har jag preppat cykeln och tänker att det är ett utmärkt tillfälle att komma igång att cykla. Av ren lathet tar jag bilen överallt och om jag nu inte har bilen blir ju det lättare att låta bli. Till jobbet är det fem kilometer, till Hjärtat 1,2, affären 800 meter, badhuset 7 o sv. Jag bor inte så långt borta från det jag behöver .... och bussen går i stort  sett utanför dörren. Så. Bekväm har tant blivit helt enkelt. Men det går ju att ändra på! 

1 kommentar:

  1. Samma här... vore lika lätt att gå, men gör jag det? Ha en skön midsommar, om vi inte hörs innan! (ja, ni får såklart ändå ha en skön midsommar, men då kanske jag skriver det igen)

    SvaraRadera