fredag, juni 21, 2019

Midsommar it is

I morse skjutsade Hjärtat mig till badhuset till öppningsdags, 08.00. Sovmorgon en fredag! Annars ringer klockan 05.15. 
Kollegan slöt upp, vi simmade och jag åkte med henne till fiket. Min bil är .... i Strömstad??? (Håller inte riktigt ordning på var Stora Systern är men åt det hållet. Hon har sagt det. Många gånger).
Nåväl. Långmysfrukost. Jag hjälpte henne med parkeringsappen och sen reggade jag parkering åt mig själv av bara farten. Det kom jag på när vi ätit klart och jag gjorde mig redo för långpromenad hem till radhuset. En parkeringspåminnelse. För en bil som är i andra halvan av landet. Jag behöver vara ledig!
Gick hem, cyklade till Hjärtat och strax ska jag mysa ned mig i hammocken med kudde, saft och en bok. Det ryktas om sill-lunch så småningom. Sen, inga planer alls. Lovely! 

2 kommentarer: