tisdag, september 29, 2020

Netflix och lite mat. Vad en kvinna behöver.


I morse orkade jag inte cykla till jobbet. Jag tog bilen, det kändes ovant. Hela dagen har jag gått som i dvala, och inte har det blivit riktigt ljust heller. Grått och mulet stod på vädermenyn idag. Ovant det med.
Ja. Och så jobbade jag som en liten iller, tog en lunchpromenad och så tillbaka till gruvan. Vips var klockan fem och jag kunde gå hem. Tankade bilen (supertrist) handlade youghurt och vindruvor ( väldigt gott) och si, när jag kom hem fanns det mat:
”Mätt och belåten kvinna tillbringade skön tisdagskväll med att titta på Netflix-serie”. Så kan det gå när maten på bordet stå.

För övrigt var den tipsade serien väldigt bra: ”Läkarna på Lenox hill”. Sjukhus, dokumentärt, drama, amerikanska sjukvårdssystemet.... passade mig, så. Även denna kväll:
Over and out


1 kommentar:

  1. Idag har vi haft sol mestadels. Det var dimmigt i morse och bara ett par grader.
    Vad fick du för god mat?
    Sov gott!

    SvaraRadera