lördag, januari 07, 2023

Snöskottare

Det har snöat rejält det sista dygnet så jag och Lilla Systern åkte ut till Herr L och skottade snö. Han hade börjat och jag slutförde. Väldigt mycket snö, väldigt mycket träning. Han behöver lite hjälp. Och sällskap. Lilla Systern hade med sig lussebullar till kaffet och vi blev sittande ett par timmar. När jag kom hem behövde jag vila. Jag blir mentalt trött över att vara i Gula huset, tomheten efter mamma ekar bland väggarna och jag blir så ledsen. Jag fick med mig hennes ICE-buggs hem som hon sa förra trettonhelgen att ”dem får du sen”. Idag var det sen. Lilla mamsen, nu kommer jag gå säkert. 




2 kommentarer:

  1. Här kommenterade jag igår. Får testa idag igen.
    Tryggt att din mamma är med dig på promenaderna framöver.
    Snällt av er att skotta åt Herr L. Hur har det blivit med hans rygg?
    Jag skottade i förrgår, sen dess har det regnat och töat, så allt är borta. Men man slipper ju slabbet på gångarna om man skottar. Jag uppskattar det, Maken tycker det kvittar. Alltså skottade jag och han tittade på ishockey 😉Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, skönt att slippa slabbet på gångar. Här regnar det idag så någon snöskottning behöver jag inte tänka på 😄

      Radera