onsdag, februari 08, 2023

Februaripepp

I morse visste jag redan innan jag vaknade att det inte skulle kännas bra idag. Tung och trött i kroppen. Någonstans på vägen gjorde jag alltså av med mer energi än jag fyllt på. Denna gång har svårt att se var, har tagit det lugnt, bebisgosat med släktens minsting, träffat Bästa väninnan, vilat, stickat, ridit, varit på Qigong. Tyckt att det känts bra och så pang. Vaknar jag och mår inte alls bra. 
En bov i dramat kan vara den nya pannan som äntligen installerades igår, fem månader efter utsatt datum. Och idag är det plusgrader här …. Nåväl, kanske hinner det bli lite kallt igen så vi får se om denna mackapär drar mindre el än den gamla.. Nu är det inte el-åtgången som gör pannan till en bov utan att den låter. Ett dovt ljud, högre än den gamla, och jag som är extremt ljudkänslig bröt nästan ihop igår kväll när jag förstod att det är så. Pannan står i vårt badrum så ja, jag hör den. Badrumsdörren står öppen så katten kan gå på sin låda och ja. Ljudet. 
Kattlådan kan flyttas. 
Pannan, not. Vi ska bygga in den lite mer, det dämpar en del men skillnaden är stor ändå. 
Hjärtat besväras inte alls, säger att han ”knappt hör den”. Lyllos honom.
Detta kan låta som en baggis men det ljudet plus kyl och frysens surr i köket kan vara det som orsakar dagens matthet. Ett ljud för mycket.
Jag jobbar hemma idag. Med hörselkåpor på.

1 kommentar:

  1. Så dumt att den låter så mycket. Vi har ju vår i källaren, men numera brummar den ständigt, tycker jag.
    Bortsett från ljudet så var det på tiden att den dök upp! Hoppas det går att åtgärda det något! Eval8

    SvaraRadera