torsdag, februari 02, 2023

Hello bloggen.

Svosch, så har det gått en vecka och vad som är tydligast är: ljuset! Det är ljust längre på dagarna och det tycker jag är skönt.
Jag har också varit ny på jobbet en vecka och det är en ovan känsla. Från att gå till att ha stenkoll på saker och ting och känna mig trygg, vinglar jag nu runt bland okända domäner. Nåja, lite tryggt är det, jag är ju utlånad från min tjänst på IT i två år och jag får behålla min kontorsplats så jag har mina kollegor som vanligt. Men vanliga jobbet har jag lämnat över och sätter mig in i det nya allteftersom. Jag somnar ovaggad i soffan …
Måndagar är som vanligt riddagar och min verkliga ”må-bra”-boost. I måndags var jag även på qigong på lunchen och jag vill utforska det mer. Det passade mig, lugnet och fokuset.

I övrigt intet nytt. Jobbar, rider, promenerar, simmar, myser med barnbarnen, repeat. Kanske februari inbringar lite mer energi med mer ljus???? Lite sol kanske. Om man får önska sig.

1 kommentar:

  1. Känns nya jobbet bra efter denna veckan? Må gott! Eval8

    SvaraRadera