söndag, februari 12, 2023

På tur

Den lediga fredagen inleddes med bad. Därefter storstädning, ett par timmars stickning, en tur till en garnbutik och sen Carina Bergfeldt, Tommy Körberg var ju med. 
Igår bjöd Hjärtat på en biltur till ett av hans favoritfik tre mil bort. När vi kom dit var det stängt p g a sjukdom och det kan ju inte han få för så vi åkte till Katrineholm och Djulö herrgård som också var tokstängt. Jag som inte gillar att åka bil hade lite svårt att hålla masken, att tillbringa timmar i bil utan egentlig anledning är slöseri med tid tycker jag. Och bensin. Hjärtat älskar att åka bil, länge och sakta så då och då uppbådar jag tålamod att följa med. Som igår. Vi hamnade till slut på ett annat fin i Katrineholm och beställde en bit smörgåstårta och en räkmacka, tanken var att vi skulle dela. Båda mackorna smakade gammalt, majonäsen var intorkad och salladen hade passerat bäst före-datum för länge sedan. En stor besvikelse eftersom kalaset gick på 250 kronor. Personalen blev sura för att vi påpekade att vi inte var nöjda, osmart av dem. Det är helt ok att ta halva priset för gårdagens smörgåsar men att ta fullpris och inte låtsas om att de är gamla, nej. Det är dålig stil. Dit åker vi inte igen.
Jisses. Jag låter som en surtant ….  men dyra mackor ska åtminstone vara färska.
Vi åkte på loppis på hemvägen och jag tinade upp lite. Vi tog även svängen förbi mammas grav och där träffade vi oförhappandes Herr L, mycket ledsen och nere. Vi tog med honom hem till Rosa huset, kokade kaffe och gjorde GODA smörgåsar och så blev han lite glad igen och åkte hem för att spela Bingolotto.
Idag har jag varit hos honom och hjälpt honom med bredbandet som strular. Han envisas med att göra huset strömlöst då och då, ska ju spara el, suck, och ibland kajkar bredbandet och tv.n ur efter det. Jag fick ordning på det, bytte kontakter så han kan stänga av tv och tv.box men lämna routern och mediaspelaren på, nu håller jag tummarna att han låter det vara så.
Resten av dagen har jag stickat. Har börjat på en baby-filt och det är vansinnigt skönt att bara sitta rätt upp och ner och sticka.
Veckan som kommer är intensiv, har dessutom hintat till andra halvan att det är Alla hjärtans dag på tisdag. Har absolut inga förhoppningar what so evver men nån gång vore det ju kul att bli uppvaktad. Plötsligt händer det. Kanske.








1 kommentar:

  1. Dyra mackor ska ta mig tusan vara pinfärska. Verkligen inte okej behandling där.
    Vad bra att ni träffade på Her L och kunde ta hand om honom en stund.
    Hade han fått rätt på sitt sms? Skönt att du fixade det han behövde hjälp med.
    Alla hjärtans dag, vi ska inte köpa något bestämde vi idag. Vi ska iväg på en övernattning på fredag, det får räcka.
    God natt och sov gott 😴 Eval8

    SvaraRadera