måndag, december 08, 2008

Mitt i natten

Det är nästan midnatt och drygt två veckor till julafton. Ute regnar det men julbelysningen i trädgården gör sitt bästa för att sprida stämning. Alla sover utom jag och det är så lugnt och stilla i mitt lilla hus. Och inte har jag någon julstress heller. I helgen har vi druckit glögg och ätit pepparkaksmuffins med barnen, vi har plundrat en hel chokladkartong, vi har fantiserat om att baka lussebullar. Vi har kort sagt haft det mysigt och pysigt. Så där som man tänker att det ska vara i väntan på julen. Jag har säkert glömt något, något som vi brukar göra inför julen men i så fall verkar vi ju klara oss rätt bra utan det. Vad det nu är. När barnen var små fick de adventskalendrar med ett litet paket varje dag till jul. Har man ett barn är det 24 paket. Jag har fyra barn! Och gjorde detta år efter år. När jag slutade var det ingen som frågade efter det. Hade jag gjort det i onödan? För onödan ska man ju akta sig för. Nej, det var bara färdigt liksom. Och det tyckte jag var skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar