onsdag, december 17, 2008

Av gammal vana

I morse skjutsade jag Stora Syster till Vårdcentralen. Eftersom jag sent i går kväll under en biltur upptäckte att Grå Bilen behövde påfyllning av bensin, och jag i vanlig ordning sköt upp det till ett senare tillfälle, blev det bråttom i morse. Nu hampar det sig så att vi på "vår" väg, bredvid vårt ICA, har en obemannad mack och det är så praktist och bekvämt. Nu hör det till saken att jag kör, går eller cyklar förbi här varje dag. Så där kommer jag, blinkar som vanligt vänster och ska köra in då Stora Syster ropar : "mamma, det här går inte". Jag undrar ju förstås vad det är som inte går och DÅ ser jag: Macken är borta. Puts väck. Inga pumpar, inga automater att stoppa in betalkort i. Bara taket är kvar. Inga skyltar finns heller ser jag nu. Vem "stulade" vår mack? VAR ska jag tanka nu? Oj, det blev jobbigt.......... Och varför SÅG jag det inte? Jag antar att ingen just förra natten var där och fixade bort alltihop utan det har pågått ett tag. Jag förstår att jag missat någon information och det vet ju alla hur SVÅRT det är att nå ut med information. Men detta?
Nåväl, det löser sig och jag får säkert en förklaring en vacker dag.
Senare på dagen skulle jag handla på ICA och där har man flyttat runt på grönsaker och frukt så när jag trodde jag tog bananer tog jag potatis....... Nä, det gjorde jag ju inte men jag blev FÖRVIRRAD. Varför ska de göra om? Precis när jag fått in perfekta handlingsrundan för att det ska gå så snabbt som möjligt så stakar någon om banan. Jag är van att först komma till bananerna, nu måste jag tänka om...... Ett lyxproblem såklart, det FINNS bananer att komma fram till en annan väg, det är inte det. Men jag tycker om när det är som det brukar vara. En vanemänniska helt enkelt.
Därför grunnar jag fortfarande på, vem "stulade" min mack?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar