lördag, december 06, 2008

Jul, ju, strilande jul......

Helg. Igen. Veckorna susar förbi i en rasande hastighet och precis som det känns att jag tagit tag i tisdagen och är med rätt så skapligt så är det fredag och vips så är det lördag kväll. Nämen. Redan? Ni som känner mig vet att jag är ett under av oplanering och impulshandlingar och förhåller mig tämligen ovetandes om tiden. Hur mycket hinner man på en timme t ex? Men! Inför den här helgen hade jag i alla fall BESTÄMT att jag, Sambon och Lilla Systern skulle gå på julmarknad. Så det har vi gjort. I regn. Duggregn och blåst. Julmarknad avklarad. Check. Men vad hände i veckan egentligen? Den som gick så fort? Jo, vi har firat två födelsedagar, dagarna efter varandra. De skulle planeras. Store bror har varit på skolresa till Bodaborg utrustad med ordentlig matsäck. Det skulle planeras. Lilla Syster spelade blockflöjt, Store bror tränade handboll, Stora Syster tränade fotboll. De skulle skjutsas och hämtas. Lilla Syster hamnade i bråk med tjejkompisarna. Det skulle medlas. Store Bror har inte varit helt nöjd med tanken att fredag till lördag skulle han tillbringa på kortis. Det skulle peppas och förklaras. Lilla Syster skulle ha filmtajm i skolan med mysfika. Det skulle planeras. Och så har vi ätit middag varje kväll. Frukost varje morgon. Det ska planeras och inhandlas så att det finns något att laga till. Ja, det är ju så där det rullar på. Varje vecka. Förutom födelsedagsfirandet. DET händer ju inte varje vecka. Så det är ju en klok idé att släppa tisdagen så där vid 23-tiden för att gå till sängs och hugga tag i onsdagen sedan. Men jag är SÅ dålig på det. Att komma i säng i TID. Det är skönt med sena kvällar. Det är lugnt, tyst och mysigt. Då! Inte nästa morgon när klockan ringer 06.30. Fast lite mysigt är det nu. Med ljusstakar som lyser i morgonmörkret och när Sambon har gjort kaffe när jag vaknar. I kväll har jag alltså gjort en reflektion över veckan som varit och konstaterat att jag uppfyllt ett mål jag hade för helgen: julmarknad. Så jag kan lugn och nöjd dra mig tillbaka. Och så kom jag på precis! Just ja! Stora Syster ska ha skjuts till en fest och vi har inte ätit middag än. Jag skulle ju inte skriva i bloggen, jag skulle ju göra mat. Så det blev. Igen! Inte undra på att veckorna rusar................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar