söndag, januari 11, 2009

Badrum ska bli drömrum!

Det gamla, nu tomma badrummet!

Jag drömmer om det nya badrummet, att det ska vara klart så att jag kan ta ett skönt, avkopplande bad och bara njuta. Det är ett tag kvar tills den drömmen uppfylls. Idag har vi bestämt vilket badkar vi ska ha, därmed är all inredning bestämd och beställd. I morgon kl 7.30 kommer hantverkare (den här gången är vi överens om det) för att slita ut golv och fixa till väggarna innan kakling. Det skall bilas för ny golvbrunn och var ska katten och jag vara då? Det låter visst väldigt?! För övrigt ska kakelfirman jagas på i morgon så att de hittar vårt beställda kakel, vart det nu har tagit vägen? Kanske sitter det snyggt och prydligt hos någon annan? Bokhyllan som stod utanför badrummet är tömd på böckerna och hyllan instuvad hos Stora Syster tillfälligt. På den väggen skall det inmonteras tre stycken betongglas för "spännande design" och för att få in lite, lite, pyttelite ljus i det mörka, mörka badrummet. Vart så bokhyllan ska ta vägen efter bygget har vi inte bestämt än. Vi har lite ont om väggar om jag säger så. Överallt är det upptaget men tanken på att skiljas från böckerna känns jobbig, så jag fortsätter att fundera på det. Min vana trogen har jag gått händelser i förväg och redan införskaffat en kul handdukskrok, tre tvålar från Harrods och en grå vas där jag har tänkt ha några gröna, fina grässtrån i så småningom i det "nya" badrummet. Att de små detaljerna sedan var klara före beställningen och bestämningen av badrumsinredning säger mycket om mig. Jag fixar det som är roligt och pyssligt och inte så förskräckligt dyrt på en gång. Allt annat har jag dragit mig för, men som sagt, nu är även det klart. Jag drömmer vidare om det stundande badet!
En fin hängare jag hittade på stadens Konstmuseum.
Vår skyddspappersinklädda trapp.Har fått en anings aning
om hur fin den skulle kunna bli ommålad i vitt. Utan gula kanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar