torsdag, januari 22, 2009

Logik?!

Förra julen fick jag en röd plånbok i julklapp av min älskade Sambo. Den tänkte jag ha som en plånbok för festliga tillfällen tillsammans med min fina röda väska och ett par häftiga röda Don and Donna-boots. Nåväl, när vi nu skulle till London letade jag efter den röda plånboken. När Sambons företag arrangerade firmafest letade jag också. Men hittade jag den? Nope!
Och ingen, ingen hade sett den………….
Men si! Det var minsann någon som förträngde sanningen: Stora Systern hade lånat den och följande samtal utspelade sig:

”Är det verkligen INGEN i det här hushållet som har sett min röda plånbok”?
”Jag har lånat den”
”Va? När då?”
”Ja, typ för ett tag sedan”.
”Men var är den då?”
”Hos pappa”.
”Men varför har du den där. Den ska ju vara här?”
”Jamen du använder ju inte den”.

Nej, jag gör ju inte det.
FÖR ATT DEN ÄR BORTA!!!!

1 kommentar:

  1. kan det vara. det är inte alltid man förstår allt...

    SvaraRadera