torsdag, januari 29, 2009

Hushållsnära
















Mitt kök som skriker efter en hushållsnära tjänst.


Måste erkänna att jag inte följt debatten så noga angående hushållsnära tjänster på ett tag annat än att jag vet att jag har gott om dem själv. "Pig-debatten" kändes unken som en ostädad källare när den böljade som hetast och jag minns mest hur Linda Skugge röt till och tyckte att alla kunde städa sin "egen skit" och jag som redan städade "vår egen skit" gäspade mest och sopade säkert ett och annat under mattan. Men det blev något med avdrag, skatt, arbetstillfällen och sånt. Däremot ska jag förkovra mig om ROT-avdraget då jag förstått att det kan komma mig till nytta nu när badrummet byggs om. (snart, snart är det klart!).

Så likväl som jag ringt efter elektriker, kakelsättare, snickare och rörmokare skulle jag alltså kunna ringa efter någon som städade upp här. Stackars människa tänker jag då. Inte vill jag väl släppa in någon i detta inferno som uppstått efter ombyggnation, ryggont, influensor, en varandes tonåring, en tonåring to be och en liten stumpa som jag tror har ramlat in i förpuberteten.... + en katt. Glöm inte Baileys! Nä, jag skulle allt städa själv först och då faller ju liksom hela idén. Målet för veckan är att klabbet ska vara undanstädat till fredag kväll. Annars inget fredagsmys! Basta! Nu är det mest rörigt och inte så där överdrivet mysigt. Kanske jag ringer någon ändå??














Det ÄR en arbetsplats...... som är en avlastningsplats

som är ett blombord som är en handdukstorkare som....















Det var visst här det sa "schabrak, kabonk, smäll och dräll"?
















Vår inhandlade "Herr Malm", byrå från IKEA, väntar
på montering.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar