söndag, januari 25, 2009

Fixarhelg

Det här är en BF-helg. D v s barnen är hos sin pappa och vi lever vuxenliv utan tider att passa och inga speciella måsten. Igår var det åka-runt-och-fixa-grejor-lördag för kära Sambon och mig, när kvällen kom konstaterade vi att vi gjort de sista inköpen till badrummet. Nu väntar vi bara på inredningen som skall komma i morgon och sättas på plats av rörmokaren Robban. Badkaret får vi dock vänta på till 3 februari, men den som väntar på något gott.....
Det vi har funderat lite på och som löste sig igår, var vilket skåp vi ska ha i badrummet. Från Byggfirman fick vi förslag men det var på tok för dyrt. Inredning från: Svedberg, Westerberg och Gustafsberg, visserligen härligt gedigna, väl renommerade "herrar" men ack så dyrt. Nej tack sa vi och tog en tur till allas vårt IKEA. Räddaren i nöden och där vi känner oss som hemma. Och där, där stod en byrå som såg ut att vara som tänkt och byggd för oss! Malm. Så det blev ju kvickt "Herr Malm, om jag får be". Och "han" är så välkommen! Malm följde med hem tvärt, bums, bas och skall monteras ihop ikväll. Samtidigt som jag tänker titta på handbolls-matchen Sverige - Ungern och göra allt för att driva undan mitt vanliga "söndagskvällsdepp" . I morgon en ny vecka, nya tag. Men idag, idag är idag. Här och nu ska jag ju vara!
"Herr Malm". Passar som fisk i akvarium hemma hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar