tisdag, april 14, 2009

Sommarpussel

Sitter med almanackan framför mig och ska planera vårens och sommarens aktiviteter. Det är veckonummer hit och veckonummer dig. Vilken vecka var det nu igen som barnen skulle till farmor? Min målarkurs, den ritar jag in på vecka 22. Midsommarveckan? Och sen, två veckor i Skåne. Tjägöveckorna då? Få se nu...... vecka tjugot............
"Va, är det midsommar en hel vecka" undrar Lilla Syster hoppfullt.
"Nä, det är ju midsommar när vi åker till Norra och fikar, det är bara två dagar" upplyser Store Bror.
"Jamen mamma säger ju midsommarveckan"........... Lilla Syster går iväg.
Det känns långt till midsommar då påsken precis har sagt "hejdå" för i år. Men sommaren ska schemaläggas och rätt som det är, är vi där.
Mina tankar far iväg åt annat håll och jag får anstränga mig för att hitta tillbaka till almanackans blad och koncentrera mig. Tidspusslet ska läggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar