torsdag, april 16, 2009

Vårrus

Dagarna går himla fort nu, rinner iväg som smältvatten. Min tillvaro har blivit lite mer inrutad eftersom jag nu arbetstränar 4 tim/dag och inte längre kan gå och "slå dank hela dagarna", utan ska anpassas tillbaka till verkliga verkligheten. Nu tycker jag, att jag varit i verkligheten under hela min sjukskrivning men det räääääääääknas liksom inte, man räknas inte förrän man sitter där igen. Bakom skrivbordet. Vid datorn och rattar ett system som helst ska fungera. Det är en av uppgifterna. Att systemet ska fungera och gör det inte det ska det felsökas och rättas till. Helst omedelbums.
Nåja. Jag är tillbaka. Jag är på gång. Det låter det! Och ja, stegtävlingen på jobbet rullar på, jag går hem från jobbet och njuter av sol, damm, pollen och fågelsång och matar så lydigt in resultet varje kväll. Blir faktiskt glad över min lilla stapel där i diagrammet som växer så fint varje dag. Som sagt, jag är på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar