måndag, november 19, 2012

Cina surar på en måndag

Det braiga humöret höll sig tyvärr bara över söndagen. Men det var väl gott så? Man kan ju inte vara ett solsken jämt. Har jag hört.
Nu går jag inte runt och surar eller tjurskallar mig så där alldeles i onödan. Nopes. Sån är inte jag. Jag passar på att tjuta i bilen vilket är ett himla bra ställe. Från punkt A till punkt B, hög musik och krokodiltårar. Sen tröstshoppade jag. En röd cyklamen och Magnum miniglass. Kan göra vilken tant som helst på bra humör igen.
Sen kom jag ihåg att boka tid för däckbyte på torsdag. Ska BARA komma ihåg att hämta däcken först........ Samt bokade besiktningstid för det lilla rara fordonet. Den här gången ska vi inte vara i sista momangen. Näe. Ordning och i tid är min melodi. I alla fall alldeles just för den här stunden. Och när jag tänker efter är jag ju inte alls sur längre. Himla skönt!

4 kommentarer:

  1. Smart ställe att tjura på! Ska försöka tänka på det! Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart bästa tjurarstället, och en blomma och glass på det så fixar man det till nästa gång :-) Kvällskram

    SvaraRadera
  3. Ezter: Det är ett väldigt bra ställe! Promise! Kram!

    Fru Venus: Ja visst är det så! Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du är på bättre humör! :)
    Själv ska jag besiktiga bilen nästa vecka (vinterdäcken är redan på). Och håller tummarna för att den ska "gå igenom"! Håller en tumme för din med! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera