torsdag, november 29, 2012

Hej hopp Prussiluskan...........

Måhända höjde Prussiluskan på ögonbrynen en smula alldeles nyss när den här mamman tappade tålamodet så till den milda grad att katten ville gå ut trots snöslask.
Jaha.
Det är inte helt enkelt att vara ensam tonårsmorsa alla dagar, tell me.
Särskilt inte när det tjorvar, knirkar, krånglar och stökar och så står det en soppåse mitt i vägen.
Arrrrrrgggggghhhhhh!
Som skulle varit kastad. För flera timmar sedan.
Jahaja.
Om nu kidsen är 15 och 16 år så blev jag 14. I ett huj.
Som en av dem sa:
"Du är ju helt jobbig ju".......
Kanske det ja.
För att råda bot på det gick jag ut och så kom jag in igen och så började vi om från början. Och soppåsen blev kastad. INTE av mig.
För att vara helt säkra på att den ömma modern håller sig i skinnet värmer telningarna i detta nu lite glögg. Dukar fram pepparkakor till. Hela burken.
"Så du blir snäll"........
Ack ja.


4 kommentarer:

  1. Det är viktigt att lätta på trycket ibland! Det gör ju dom också på sitt vis. Bra att ni njuter av godsaker efter:-)) Kramar er!!

    SvaraRadera
  2. Du är ju helt jobbig ju... HAHAHAHA, det är väl ALDRIG någon av dem? Ni underbara familj :)

    SvaraRadera
  3. Laila: Superviktigt! Både med trycket och pepparkakorna.....

    Ezter: Nopes. INGEN av dem är jobbig. Någonsin. ;)!

    SvaraRadera
  4. Varför lät det där så bekant?Måste vara något från min forntid som jag förträngt.

    SvaraRadera