lördag, december 01, 2012

Jul i sikte!

Man stillar sig. Spelar Carolas jul och hänger upp julstjärnor i fönstren. Kör ungar hit och en unge kör själv dit. Skumtomtar. Julmust. Tänker att det är mycket som är lika fast egentligen är det ju totalt olikt sig. Annorlunda. Fast det kommer ju så småningom bli sig helt likt igen. Första året är värst va? När man ska göra allt för första gången. Själv. Ja, förutom de älskade kidsen då.
Snön är som vanligt vit, kallt är som vanligt skitkallt och Carolas julskiva är....... helt enkelt Carolas julskiva.
Snöskovel. Check. Dörrkrans. Check. Skumtomtar. Check. Det lackar banne mig mot jul......... Det ligger snö på backen. Gillar´t!



4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är en stor omställning att gå från tvåsamhet till... ensamhet är väl fel ord men... ja, du fattar.
    Här sjungs det också till Carolas julskiva. Den har ju några år på nacken men jag gillar den.
    Snö har vi också fått så här lagom till advent :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag sagt det innan, men det blir ditt livs bästa jul hittills!

    SvaraRadera
  3. Jag ska försöka njuta lite av adventstiden, har nog varit ganska dålig på det....

    SvaraRadera
  4. Adventsgranen är uppställd på gården och belysningen fungerar, likaså lyser alla adventsstakar och stjärnor, utom en. Så mycket mera jul än så blir det inte här i huset på ett bra tag.
    Ja, jo, då och då smuttar vi på lite glögg, förstås.

    SvaraRadera