fredag, december 07, 2012

Fredagsfundering

Om det var snöskottningen i morgonrock eller fulltösmedvetslös på jobbet som gjorde att migränen slog till igår får jag väl aldrig veta. Jag missade julbordet och tillbringade gårdagskvällen i ett mörkt och tyst rum, preppad med migränmedikamenter. När det släppte så pass att jag kunde titta med båda ögonen intog jag en måltid bestående av te och rostat bröd all alone hemma i radhuset. Vad är väl en bal på slottet??????
Suck och jaha.
Shit happens.
Men idag missade jag INTE det årliga after noon tee-mötet hos en kollega. Det får väl vara någon måtta på missade trevligheter? Nygräddade scones, cheesecake, chokladsnittar, snickersmums, kladdkaka, praliner m m, m m. Kannor med med gott te och starkt kaffe. Perfekt!
En trevlig tradition tycker jag. Sista gruppmötet för året avslutas på detta sätt och ja, jag tycker att traditioner är till för att hållas.
Något förvånad märker jag dock att jag börjar bli hungrig igen. Märkligt. Efter en sån sockerchock? Och då infinner sig den eviga frågan. Vad blir det för mat??????

4 kommentarer:

  1. Dumma migrän som sätter käppar i hjulet! Tur att du inte missade dagens trevligheter i alla fall :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jäkla migrän, men fortsätt söka trevligheterna i traditionerna och skippa resten av dem!

    SvaraRadera
  3. Dumma migrän, stick all världens väg!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag läste full tös på jobbet och tänkte "men, vad jobbar hon med nu igen?".. sedan fattade jag ju vad du skrivit!!! ;)

    Migrän vet jag ju vad det är och hur det känns.. och hur många roliga saker(men även en hel del tråkiga!) man missat under årens lopp pga den skiten! Tur du kunde vara med på tebjudningen!

    Kram!!

    SvaraRadera