tisdag, december 11, 2012

3-0. Minst.

Tror bestämt att det är lite vuxenpoäng i den här lådan idag. Ett stycke lucianattlinne till Lilla Systern är upphittat, struket och hänger så fint på galge. Glitter är inköpt, ljus och manschett fixat och framplockat. Notera att det är den 11 december. Framförhållning mina vänner! Inte min bästa gren men nu haver jag överraskat mig själv. I morgon kväll kommer jag således att kunna njuta av glögg och pepparkakor i bästa fåtöljen och INTE flänga runt i kvällsöppna butiker i jakt på ett lucianattlinne i lämplig längd. Lilla Syster slipper dessutom tjocka klägranenglittergirlangen kring midjan.................... Nya tider stundar! Banne mig!

4 kommentarer:

  1. Banne mig! Jag ska omedelbart gå och fixa. Men du. Jag skiter i att stryka. Junior är Junior. Och utomhus ska han vara. Säg att jag får det!

    SvaraRadera
  2. Spader madame: Du får! Så klart!!!! :)

    SvaraRadera
  3. Hurra! Jag tar en mugg glögg här ikväll och tänker på dig, där du sitter och myser i lugn och ro!

    SvaraRadera
  4. Det är många år sedan jag senast hade de där luciaproblemen. Å andra sidan är det lika många år sedan jag såg en Lucia live, så att säga.

    Ser att ni har fått riktig vinter nere hos er, både snö och kyla, nästan så att ni ligger steget före oss.
    Jag får lite nostalgiska känslor när jag ser bilden på din skottade gång och ytterdörren för det är så likt hur vi hade det där vi bodde i Hallunda. Jag minns också att de få gånger man behövde skotta snö där då var snön väldigt tung. Hos oss är i regel snön lättare men i stället får vi skotta desto oftare.

    Ha en trevlig Lucia!

    SvaraRadera