lördag, november 24, 2012

Dansa min docka.........

Hoppsasteg har fått en helt annan innebörd för den här tanten efter gårdagskvällens balettföreställning på Operan. Törnrosa minsann! I fin salong. Det var första gången någonsin jag var på Operan och ja, det var ju ett fint ställe. Mycket rött och guld.
Vilka dansare! Fast aj, oj, vad några måste ha ont i tårna idag.
Jag blev alldeles hänförd av allt. Dansen, musiken, dekoren......... En toppenavslutning på på veckan alltså. Helgen är ju dessutom inte över än. Ikväll väntar middag med goda vänner. Ibland är det bara .....bra!

5 kommentarer:

  1. Vissa dagar är bättre än andra :)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses, vad du roar dig.

    Är det det man skulle göra, kanske?

    SvaraRadera
  3. Carina: Thank you! Kvällen är toppen!

    Nilla: Vi kanske roa ska roa oss ihop? Det är ingen dum idé!

    SvaraRadera
  4. Nu var det länge sedan jag var på Operan men som ung sprang jag där ganska ofta, mest då det var operor. Fantastiskt duktiga sångare och musiker, härligt mustiga färger och ganska enfaldiga historier kunde få vem som helst att glömma vardagen för ett par timmar.
    Dansarna har nog ont i tårna varenda dag eller så är dom så härdade att dom inte längre känner något. Jag har en lillasyster som gick på Balettakademin som barn och kommer ihåg hennes lidande.

    Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera