måndag, augusti 12, 2013

Från bad till bra hair-day. Om jag får säga det själv.

Den här madamen har varit på dåligt humör idag. Det gick inte så bra på jobbet, nämligen. Men sen blev det bra igen för jag tråcklade mig fri lite tidigare och gick till frisören. MIN frissa är äntligen tillbaka efter mammaledigheten och jag var nära att kyssa hennes fötter av glädje men jag hejdade mig för det kändes lite väl osvenskt. Faktiskt. Men så glad var jag och då kan ni ju tänka er! Eller. Det förstår ni ju precis, den känslan. Nu har jag ju haft en annan bra frisör här på slutet, EFTER ett par drop in-skräckupplevelser, men vikariefrisören fick också barn för ett tag sedan så "bad hair-day" har varit ett understatement ett par veckor. Faktiskt.
Nu har jag också deklarerat för de två unga frisörerna att de kan vara så varsågoda och planera nästa barnafödande så de inte är borta samtidigt. Något ska de väl göra för gamla uvar stamkunder????
Vi får väl se hur det blir med den saken och så klart jag är glad över deras små telningar. Fattas bara annat. Det finns ju peruk för jösse namen.....



2 kommentarer:

  1. Du får ha en frissa i vår egen ålder! Där blir iaf inga barn ;)
    Visst är det härligt att komma till frissan och gå nöjd därifrån!

    SvaraRadera
  2. Min frissa är också mammaledig och jag ser förskräcklig ut i håret. Men lite tur har jag för min frissa är min dotter:) Men jag vill inte besvära henne än. Hon har haft det ganska jobbigt. Så jag biter ihop och väntar ett tag till.

    SvaraRadera