onsdag, augusti 28, 2013

Utan skor stannar jag.......

Det är som så att om det händer något bra, måste det hända något mindre bra. Man får helt enkelt se till, att "bra-skålen" hela tiden väger tyngre så blir det inte total obalans när det mindre bra händer.
Saker från "då-tiden" till exempel som rasslar in med jämna mellanrum. Som ett spöke som plötsligt fladdrar till och gör sig påmint.
A men.
"Stick stygga spöke för du finns inte".
Det gör ju det. Tyvärr. Men blir mer och mer osynligt ju längre bort "då-tiden" kommer, inte lika farligt, inte lika skrämmande. Men likväl. Lätt att snubbla till. Men det är ju en jäkla skillnad på att snubbla och att ramla omkull fullständigt. För det gör jag inte längre. Those days are gone.
Nä.
Jag har annat att tänka på.
Skor till exempel.
Gav upp tanken på silverskor när jag provat ett par igår. Inte min färg kan jag säga. Inte alls. För mycket julgranskula helt enkelt. Men det var ju bra att få veta det så kunde jag sluta leta bums bas. Jag satsade säkert och nya skorna är .... tada: SVARTA!
Nåja. Med lite aning av silverglitter. Det stod "Cina" på dem så det vara bara att köpa. När det sedan visade sig att det även var rea på skorna, klänningen tidigare, kändes det väldigt bra. Saker att ha i bra-skålen!!!!!


De raringarna ska gås in. Ett stycke redan ingådda MYCKET sköna sandaler ska få följa med på bröllopet för säkerhets skull. 

4 kommentarer:

  1. Det blir säkert bra! Ha med dig en ask compeed också! Snygga!

    SvaraRadera
  2. Bäst att helgardera. Sandalerna kan (om skoskavet ger sig tillkänna) smygas på bortåt småtimmarna.
    Snygga skor!
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera