söndag, augusti 18, 2013

Orolig dag

Det är oro  i lägret. Skolan börjar i morgon, sonen börjar om etta på gymnasiet. Kanske inte den lättaste dagen på året, gammalt skit gör sig påmint och det är svårt att vara optimistisk, så optimistisk som jag vill vara. De tre senaste dagarna har jag dragits med en jobbig huvudvärk, en dov molande sak så att jag säkert inte ska glömma bort vad som är på gång.
Då är det lättare att sitta i sporthallen och se sonen spela handboll som en kung. Där är han fri, fokuserad och älskar sin sport. Det syns. Då mår även mamman bra och önskar att den där känslan han har där i hallen kunde följa med sen.....
Han hatar att förlora. Det syns också. Vinnarskalle är hans mellannamn.......
Som jag önskar att det ska gå bra i skolan nu!

5 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det går bra i skolan!
    Det är det enda som betyder något, nästan, att barnen mår bra och trivs med livet.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för er också! Förstår din oro, har densamma. Det är skit att man ska behöva ha den. Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna och skickar honom en Lyckospark!

    SvaraRadera
  4. Nu hoppas jag att han får medvind i skolan. Håller tummar och tår för det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att det ska gå bra. Tänk så beroende man är att barnen ska må bra.

    Min son mår bra efter den här sommaren eftersom vi gjorde i ordning hans lägenhet. Det pratar han om nästan varje gång vi pratas vid. Kram

    SvaraRadera