tisdag, augusti 13, 2013

Ja. Så är det.

Gick inte så bra på jobbet idag heller. Man kan säga att jag är i en formsvacka. Lite försenad efter-semester-ångest kanske? Sisådär fem veckor försenad då. Vem vet?
Jag vet i alla fall att jag behöver vara ledig på fredag. Skolan kallar. Suck och förskottspustar. Det börjar om igen........
Den unge mannen som ska börja om igen och ta nya tag är åtminstone peppad och säger sig vara beredd att satsa på skolan. Är skolan beredd att satsa på honom????
Ni som hängt här ett tag vet ju att hans skolgång inte varit helt enkel, försiktigt uttryckt, och efter att ha pratat med den där rektorn idag igen, så ja. Jag vet inte jag. Ska försöka vara positiv och ta nya tag jag också. Något var bra, de har fått en ny svensk-engelskalärare och hon är även specialpedagog. Kanske ett halmstrå i alla fall???? Jag får tro på det!
Himla tur att jag åtminstone var snygg i håret när rektorn ringde, ett jobbigt samtal på en bad hair-day hade varit mer än jag mäktat med. 
Sen har jag surfat efter snygga skor på nätet. For the wedding. Man måste ju muntra upp sig. Fast det blev för svårt. Vill veta vad jag ska ha på mig först. Så det passar. Ihop. Och är ett 7 septemberbröllop ett sensommarbröllop eller ett höstbröllop? Snubblade in på någon bröllopssida och där var det minsann noga med vad som är vad. Blommig klänning kanske inte alls passar då? Mina fina vita sandaler som jag kan dansa i, i flera timmar utan att få ont kanske är för somriga? Ja. Ni hör ju själva. Funderingar så det räcker. Men jag får väl lite råd från er va? Please?

7 kommentarer:

  1. Som stilpolis är jag värdelös, det får andra sköta. Tänker, hoppas och tror på det här skolåret. Och jobbet, asch det fixar sig!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är sensommar! Det var det 30 augusti iaf. Tror jag ;)
    Har du inte fått order om nån färgkod, det fick jag, som brudens mor...
    Jobbet fixar sig alltid. Hoppas att skolan blir bra det här året!

    SvaraRadera
  3. Men visst är det lite jobbigt att skolan börjar igen? Och skönt samtidigt. Lite ordning igen. Men jag är skitnervös för hur det ska gå.

    Bröllop är jag rätt kass på. Iofs gick det ju bra sist. För både dig och mig <3

    SvaraRadera
  4. September är höst för mig. Och då ska man ha vita skor som man kan dansa i.
    Kan inte tänka mig att något annat funkar.

    SvaraRadera
  5. Jag kände bara: "Suck, är det dags igen." Känner så väl igen känslan och hoppas att ni någon gång ska få ordning på det där jäkla strulet. Skönt att J inte ger upp iaf. Både du och han borde få diplom och medaljer för uthållighet.

    SvaraRadera
  6. Sonen har tur som har en envis mamma som vet hur man kämpar. Kläder det viktigaste är väl att mamman och bruden tycker att du är snygg. Om det är höst eller somrigt, blommigt eller randigt är ju strunt det samma kan jag tycka. och det viktigaste med skorna är ju att du kan parta loss hela natten long och samla på hur många bra minnen som helst inte sant? Kram på er.

    SvaraRadera
  7. Spader Madame: Vet att du är med och håller tummarna ang skolan. Behöver det!

    Ezter: Färgförbud har jag fått: INTE orange......

    I will not..: Jag är skitnervös inför skolstarten. Som OM jag skulle gå där själv! Det gick kanon sist vi var på bröllop för oss båda! Agree!

    Nilla: Precis inne på den linjen.

    Cicki: Japps. Det är dags igen. Oron har ökat i styrka...... Tack fina Cicki! Ja, ingen kan säga att vi inte i alla fall försökt allt vi kommit på!

    Laila: Envis är jag. Som du vet! ;). I det här läget en livlina! Sonen är som tur är, också en envis unge så ...... Viktigast är skorna! Helt rätt! Kram!

    SvaraRadera