torsdag, augusti 29, 2013

Mamman funderar

Ikväll har jag haft Största Systern här. Bröllopsplanering och tjejsnack. Nu har hon åkt hem och kvar i gästrummet hänger ...... bröllopsklänningen.
Den är väldigt fin. Jag har suttit en lång stund och tittat på den och tänkt en hel del. Det är inte klokt vad man tänker mycket när man tittar på sin dotters bröllopsklänning och det är alldeles tyst i huset. Till exempel tänkte jag på hur vi fick henne att sova när hon var bebis. Vi gjorde gupp på trasmattorna vi hade i huset och så körde vi barnvagnen över dem, skump, skump och så somnade hon. Hon vaknade lika fort när vi stannade vagnen...... Eller hur hon älskade att åka på dammsugaren när hon lärt sig sitta och gå, kanske inte helt allergivänligt men roligt hade hon. Den första snön...... hon älskar snö och vinter fortfarande. De första klackskorna. Gympadräkten med volang. Skrubbade knän efter vurpor med cykeln, hur hon packade ryggsäcken för att åka till sin älskade morfar........
Största Systerns drömjobb när hon var liten var Prinsessa. Nu blev just det jobbet inte ledigt när det var dags att välja yrke men för mig är hon det ändå. Min prinsessa, nu med den finaste klänning man kan tänka sig!

5 kommentarer:

  1. Nu är det nära! Önskar man kunde vara en liten fluga på väggen och se henne som brud!
    Gupp på trasmattor, det var finurligt. Själv körde jag Äldstas vagn över en tröskel, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Stackars grannarna under! Men ungen sov ju :)

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att man går igenom barnets liv inför något så stort som ett bröllop. Fint.

    SvaraRadera
  3. åhh va fint du skriver Cina! jag längtar tills nästa vecka, kommer bli världens finaste bröllop! /amanda

    SvaraRadera