torsdag, april 16, 2015

När ett nallebud räddar en dag!

Dagen igår var en dålig dag. En sån där dag man helst vill ska ta slut så fort som möjligt. Förkyld, spänd, orolig, rastlös och nedstämd. Tårar och snor i soffan. En sån där dag när man ser sig i spegeln och inte fattar vem man ser. Den där håglösa, bleka, trötta varelsen. Moi? Ja. Suck.
Mitt skinn gör ont. Låter väl konstigt kanske men av beröring, räcker med att ha kläder som sitter tajt, gör det ont. Mitt typiska stressymtom.
En sån där dag när det är ett projekt, på riktigt, att klä på sig. Fixa mat. Diskmaskinen? Kidsen får fixa. Och de där tankarna vad de ska minnas av sin mamma…… En som inte orkar, pallar trycket, hasar omkring som en skugga. Tankarna jag tänker är inte snälla och jag får verkligen tvinga mig att tänka annorlunda. Att jag visst duger, att de vet att jag är stark. Till och med för stark för mitt eget bästa. Att jag kommer igen, att det har varit för mycket för länge……
De vet.
Då kom det ett paket i brevlådan. Ett "Nallebud" från en f d kollega, en vän. Ett paket med en fin liten nalle och "Morgonpeppingkort".
Tack finaste A! Jag blev så glad och det tunga lättade en aning.
Dagens pepp-kort är "Du har all energi du behöver".
Just den raden kände jag att jag var beredd att gå emot direkt…..
……."men jag HAR ju ingen energi, jag orkar ingenting, det är bara skrutt……" men jag backade och tar till mig orden igen:
"Du har all energi du behöver".
Ja. För att vara där jag är precis nu så har jag det. Jag behöver vara här där jag är precis nu, för att bli hel igen.

7 kommentarer:

  1. Så härligt!
    Det får mig att minnas när Yngsta var sjuk. Tror er reaktion var densamma. Det kom ett nallebud även till henne. När hon kom hem på kvällen från sjukhuset öppnade hon det. Tårarna strömmade när hon läste orden hennes bästis från högstadiet skrivit. Hon flyttade till Danmark efter nian, men hade fått veta detta och agerade direkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.tv4play.se/program/vardagspuls?video_id=3152132&hc_location=ufi
      Vardagspuls-länken

      Radera
  2. Så glad jag blir ändå! Att du får omtanke och att du får lite pepp. Skickar en liten dos här också: *peppkrampeppkrampeppkram*

    SvaraRadera
  3. så fint. jag tänkte på dig idag. hur du har det. om du hittar energi och ork. vår date i regniga GBG och varma Nordstan.
    <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. En bamse styrkekram kommer från mig. Inte lätt att hitta styrkan när kropp och knopp tror att man har tappat den. Men när du sakta vilar klart så kommer du att hitta den igen det vet jag. massor av kramar från mig Laila

    SvaraRadera
  5. I will not: Tack! Det värmer!

    Yllet: Det var en fin träff! Roligt att ses då! Kram!

    Anette: <3!

    Laila: Tack fina! Jag tar det lugnt och fint. Att jag behöver träna på det känner jag….. KRAM!!!!

    SvaraRadera