onsdag, april 22, 2015

Som det är. Fast solen skiner ju!

Idag känns som att det blir en tung dag. Igen. Vaknade halv fem och kunde inte somna om. Lyssnade på avslappningsmusik, försökte slappna av i kroppen och att inte grina av trötthet och vanmakten jag känner just nu. Låg kvar tills klockan ringde klockan sex och gick upp med Hjärtat och åt frukost. Eller, petade i flingorna. Älskar vanligtvis frukost men nu är det svårt.
La mig igen när han åkte till jobbet och somnade om så småningom, drömde konstiga drömmar till halv nio. Uppstigning. Ringde till AF. Höll på en timme men inget napp någonstans. Bestämde att jag inte kan göra mer än så för att inte bli galen och blev i alla fall lite glad när praktikplatsen svarat på mailet vi skickat där vi förklarat läget och de skrev att platsen finns kvar under förutsättning att det löser sig snart med pappersarbetet.
Ynglingen det gäller klättrar på väggarna av rastlöshet och bara väntar. Efter genomgången körtelfeber får han inte träna handboll eller annan hård fysisk träning på fyra veckor. Det finns risk att mjälten spricker så han tar det lugnt...... Svårt för en som är van att träna hårt fyra-fem gånger i veckan. Det har blivit sju kilo mindre av store bror under sjukdomstiden så han har lita att jobba igen!

Egentligen är jag arg. Jättearg. Jag tycker att folk slösas bort, går till spillo och att det saknas kurage och go på arbetsförmedlingen. Jag fick nämligen tag i en annan chef igår eftermiddag men jag hörde direkt att det inte skulle funka, det var en kvinna med vänlig men ängslig röst som inte ville ta i något som egentligen ligger på någon annans bord. Hon talade i alla fall med sonen som fick uppge sitt personnummer och intyga att den förbannade kvinnan som ringt är hans mamma och att det är bättre de pratar med mig för han kommer inte ihåg så bra om de ska prata fort.....
Hon lovade mig att tala med sin kollega, d v s chefen som är chef över avdelningen sonen tillhör och tala om att det är angeläget men hon kunde ju inte lova något vidare sen.....
Nä.
Vi tar en promenad i finvädret, mobilen i fickan ifall AF ringer och försöker mota det tunga i mitt bröst.

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen de tar sitt ansvar och ringer tillbaka! Jag blir så irriterad på hur de missbrukar sina positioner! Precis lika usla som F-kassan! Sen finns det klart bra människor där också, men de borde satsa på charmkurs! Hoppas du fick en skön promenad iaf!

    SvaraRadera