måndag, april 20, 2015

När man längtat efter något och det slår in

I helgen fick jag äntligen se körsbärsträden i Kungsträdgården. Har längtat och velat men orkar inte göra något åt det på egen hand. Hjärtat kom med röda bilen och stoppade in mig, sin dotter och Lilla Systern och så for vi iväg. I Stockholm mötte Största Systern, Svärsonen och Stora Systern upp och så åt vi lunch i Kungshallen innan vi gick åt olika håll. Vilken dag! Nästan alla samlade och så fint det var i Kungsan. Tyckte vi och några fler…….
Sen dess har jag vilat. Dylika utflykter tarvar sin återhämtning. 
Det har kommit provsvar. Jag har brist på D-vitamin, kalcium och järn. Kan förklara trötthet och huvudvärk till viss del men det ostyriga blodtrycket och min inre stress?? Kan ju bli bättre om jag blir lite piggare…… Hoppas jag. Och att medicin jag fick kommer att hjälpa.


1 kommentar:

  1. Så fina bilder alla ni som var där har visat! Kul att ha de flesta runt sig en sådan dag! . D-vitamin hade Yngsta också brist på. En månad med D-vitaminer sen var värdet bra och hon skulle sluta. Men trött är hon ändå!
    Inre stress är nog svårare att bli av med! Svårt att "hitta den" liksom... Hoppas medicinen hjälper snabbt!

    SvaraRadera