onsdag, maj 06, 2015

När man hittar sina oaser i tillvaron

Fina chefen träder in och tar ett prat med Försäkringskassan. Berättar om planen. Jag kanske slipper då?
Det skulle kännas skönt faktiskt. Vi får se. 
Lilla Systern och jag har varit på sjukhuset med hennes höfter. Ja, hela hon var ju med så klart men det var till "höft-doktorn". De kommer ingenstans, ingen förstår eller vet varför hon har konstant värk. Massagen hon provat ett halvår hjälpte till en början men nu är det lika illa. Suck. Har knölat in henne hos samma sjukgymnast som mig nu, en som jobbar med Basal kroppskännedom och hon får börja i morgon. 
Sen var mitt huvud fullt och på väg hem cyklade jag förbi en handelsträdgård och bara gick där en timme och tittade på allt fina. Visst får jag tusen idéer till yttepyttetomten men kan stilla mig, jag blir ändå lugn på sådana ställen. Trivs bland blommor och blad helt enkelt.
Solen har tittat fram så det känns som altanhäng är ett bra val för eftermiddagen. Katten viker inte från min sida så sällskap har jag!

2 kommentarer:

  1. Det låter bra tycker jag :)/mvh utsjasad mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev bra också! Kram till trött mormor! ;)

      Radera