lördag, maj 30, 2015

När man hittar sina sätt

Igår fick själen sitt i samtal, sjukgymnastik, en sväng på stans matmarknad och på yttepyttetomten. Går lite hand i hand eftersom jag älskar att laga mat, äta mat, hålla på i trädgården, gräva, plantera, klippa och rensa. Mår bra av det. Måhända är jag inte den mest populära grannen precis idag eftersom jag öste kogödsel i rabatterna och en doft av ladugård spred sig…… Det var ändå ganska kallt igår kväll så ingen satt ute och idag ska det regna. Växterna blir väl glada i alla fall hoppas jag!
Just nu ligger jag i soffan, på spikmattan. Rygg och nacke får sig en duvning. Har sett ett avsnitt av "Brothers & Sisters", druckit kaffe och laddar för dagens aktivitet: att träffa mina "kyrktanter"! Det var ett tag sedan så det finns mycket att prata om. Energikick is coming up!

1 kommentar:

  1. Spikmattan var länge sen jag låg på, det är så skönt! Men jag har den på golvet, tycker det gör mer nytta då!
    Vi ska gå in i byn, det är Vårmarknad idag, men det är rent höstväder!

    SvaraRadera