torsdag, september 24, 2015

En lugn dag

Idag vräker regnet ned på min nyförankrade veranda. Hjärtat var här igår och fixade till det hela. Plättlätt. Tyckte han. Jag är himla glad och nöjd över att jag nu vet att den inte kommer välta bort från radhuset och ligga i bitar på gården en vacker dag. Bra tycker jag.
Jag har plockat undan mina sommarkläder och fixat lite med garderoben. Plockat i ordning. Vem i hela friden gör sån oordning hela tiden kan man ju undra…….
Jag ska snart börja jobba igen och förberedelser pågår. Bland annat vad jag ska ha på mig. Urtvättade pyjamasbyxor och store brors ratade hood-tröjor gör sig kanske inte så bra på jobbet. Annars tänker jag bara skrota runt idag. Göra ingenting. Njuta av rosor jag fick av Hjärtat igår. Koka lite kaffe. Gosa med kissen i soffan under en filt. Tända lite ljus. Hinna ifatt mig själv.

4 kommentarer:

  1. Du kan väl inte börja jobba innan du hunnit ifatt dig själv?
    Hjärtat, vilken klippa, skönt han fixade undan rasrisken :)

    SvaraRadera
  2. Du klär i allt och jag tror inte rumsgrannen bryr sig. Huvudsaken är att du är där... <3

    SvaraRadera