onsdag, september 30, 2015

När ett möte går vägen

Mötet med försäkringskassan, chefen och doktorn igår gick bra! Jag tyckte att jag fick fram det jag ville säga utan att avslöja för mycket om mig, doktorn stöttade mig och hjälpte mig att stå upp mot försäkringskassan.
Jag ska börja med att jobba 25%, 10 t/v och vill jobba två dagar á fem timmar.
"Nja" sa försäkringskassan och hade synpunkter på det, chefen var däremot helt med på mitt resonemang. Doktorn förklarade snabbt hur utmattningssyndrom fungerar, bl a att man inte ska utsättas för fler stressmoment än nödvändigt, att hon trodde på min idé att jobba så för att få längre tid för återhämtning, ha tid för sjukgymnastiken, träningen, samtal och utredning som jag ska göra.
"Ok´rå" sa försäkringskassan och åberopade "medicinska skäl" till anpassningen och så blev det klubbat.
Sen åkte jag hem, satt i solen på verandan ett litet slag, hade Största Systern och barnbarnet på besök, monterade ned en garderob som ska kastas och så var den dagen slut.
Idag skiner solen. Igen. Denna september. Bäst!



5 kommentarer:

  1. Så skönt! Hoppas det funkar. Jag jobbar 25%, det går bra, men när det blir mer ett tag märks det direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det funkar! Jag får jobba så ett tag för att det ska hinna sätta sig så får vi se sen. Ett steg i taget!

      Radera
  2. Fyrkantiga handläggare som tyvärr tittar mer på begränsande generella instruktioner, än den individ som allt handlar om. Låter som en mycket bra läkare!

    SvaraRadera
  3. Tänk om jag också hade en så förstående läkare. I mitt fall får jag stå på mig mot läkaren och få honom inse att det tar tid efter en in-i-väggenkrasch. FK däremot har inte hört av sig och då har jag vart sjukskriven på hel/deltid blandat sen februari.

    SvaraRadera