tisdag, september 22, 2015

That's what friends are for...........

Igår blev jag blixtinkallad till sonens praktikplats på ett avstämningsmöte. Mötet skulle ha hållits idag men AF, nya handläggaren, ändrade om i sista momangen. Lite "aaaaaaahhhh" på det då det här är man-håller-sig-till-planeringen-familjen i kvadrat. Jag fick tjugo minuter på mig att ta mig dit då sonen kallade. Jag hann men tusan vad det är jobbigt att kasta sig iväg så där. Sonen har lärt sig bättre än sin mor att ändra om sig illa kvickt..........
Mötet gick över förväntan. Praktikhandledaren är nöjd, sonen nöjd. Men 31/10 är det slut och han står utan både aktivitet och ersättning. Liiiite svajigt kändes det en kort sekund men sen bestämde sig sonen för att så ska det inte bli, han behöver både något att göra och pengar och sa till AF-handläggaren att han behöver alternativ för han tänker inte sitta hemma igen. Bra gjort där! Ny planering ska till och nytt avstämningsmöte om två veckor.
(han har redan hittat en utbildning han vill gå till våren och nu undersöker vi det).
Idag har jag legat i migrän hela dagen. Det började redan igår kväll, på kören. Urtrist. Värken alltså, kören är alltid kul. Vid pass 11-rycket idag kom Hjärtat och tittade till sin trasa till flickvän, försökte bjuda på kaffe men det gick sådär. Sen sympatisov han bredvid mig i soffan ett par timmar innan han for till jobbet och jag stapplade upp och försökte ta tag i dagen.
Är bjuden på middag hos en väninna, tänkte tacka nej för jag är urlakad men hon är inte den som är den utan kommer och hämtar mig om en liten stund. 
"Du måste äta och se något annat är radhuset och du behöver inte ta på dig fejset, jag står ut ändå. Kör hem dig sen".
Ok´rå. Middag is coming upp. 

6 kommentarer:

  1. Vilken toppenvän! Och den där Sonen, han är en fröjd att läsa om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är glad att jag har henne till vän. Sonen. Hälsar! :)

      Radera
  2. Men varför får han inte vara kvar där? Om det bara handlar om året ut? Typiskt :/

    Och ja, vilken fin vän du har där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säsongsbetonat, det finns inte arbetsuppgifter så det räcker till på vintern tyvärr och sen har AF ngn regel att praktik är sex månader........
      Kyrkogården där han varit vill gärna ha honom till nästa säsong som börjar i mars........

      Radera