onsdag, september 02, 2015

I ur och skur……….

Vaknade till ljudet av hällregn. Har ett stuprör precis utanför mitt sovrumsfönster och det forsade bra där…….
05.30 var jag uppe och letade efter våra regnkläder. Eftersom det varit finfint väder i ett par veckor så hade jag lagt dem på ett bra ställe. Problemet är bara att mina bra ställen sällan eller aldrig är där det "ska" vara utan jag hittar oftast en fiffig plats som jag sedan glömmer bort.
Jämt.
Lär mig aldrig.
05.50 hittade jag dem i lådan för dynor till altanen.
Tror jag tänkte så här när jag la dem där:
"Dynorna får ligga kvar ute eftersom det är fint väder och när det är risk för regn tar jag ju in dem, lägger i lådan och då ser jag ju regnkläderna". Typ.
Av detta kan man dra slutsatsen att dynorna ligger kvar ute, dyblöta efter två dagars idogt regnande för jag har glömt att jag lämnade dem …….
Men Store Bror blev glad över regnklädshittandet eftersom han cyklar till jobbet i ur och skur, ha, och jag torkar altandynor idag……………….

1 kommentar:

  1. Ja, någon blev ju glad iallafall! Idag har vi perfekt torkväder, halvsol och blåsigt. Men det hjälper ju knappt dig.

    SvaraRadera