måndag, september 07, 2015

Gott nytt år!

En härlig helg är över och idag är det återhämtning på schemat. I fredags åkte jag och Lilla Systern med fullpackad bil till Stockholm och hjälpte Stora Systern att flytta in i sin nya egna lägenhet. Det är stort! Ett andrahandskontrakt på ett år. Oceaner med tid! Tack fina Ezters vrå för hjälp att få det möjligt!
I lördags mötte jag upp en gammal klasskamrat på tunnelbanan och vi tog oss ut till Tollare Folkhögskola på Värmdö för en återföreningsträff. Det är trettio år sedan vi slutade Fritidsledarlinjen på nämnda skola och vilken dag vi fick! Fantastiskt roligt! Så mycket minnen, skratt och så mycket som händer på trettio år. Två av lärarna var med. En heldag som ligger som bomull kring hjärtat.
I söndags vaknade jag av födelsedagssång och frukostbricka i Stora Systerns lägenhet. Tant fyllde 53 och firades hela dagen. Avslutade dagen med middag hemma i radhuset och kidsen överlämnade en present till mamman: en prickig klänning från Stockholms Klänningsfabrik! Den har jag gått och tummat på i affären STANK Stockholm vid Fridhemsplan men inte kommit till skott att köpa. Det har tjejerna sett och köpt den i smyg. Fina kidsen! 
Bästa Mamman var här och fick hålla sitt barnbarnsbarn för första gången så, en helt perfekt födelsedag. 
Idag är jag alltså ett år äldre, lite rikare av all kärlek och värme jag mött hela helgen och över alltihop skiner solen! Jag har väl sagt att jag ÄLSKAR september?!

Herrgårdsbyggnaden på skolan. På övervåningen är Största Systern döpt.

Utsikt över Skurusundet från trappan.
Nybyggd uteservering vid matsalen syns i förgrunden till Herrgården.

En aning om sommar fast det är höst. 


En liten skulptur som stod i ett fönster vid rundvandringen på skolan. Blev kär i den!



6 kommentarer:

  1. Så fin skulptur!
    Vad kul att hon flyttat in nu :) Hoppas det ska fungera bra nu! Den ligger ju suveränt bra, den lägenheten!
    Så härligt firad du blev! Fina ungar som observerat sådant du vill ha! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att funka finfint! Perfekt läge! Ja, de är fina de där kidsen och det blev en fin födelsedag. Kram!

      Radera
  2. Grattis till allt bästa Cina

    Markattan

    SvaraRadera