fredag, maj 06, 2016

Dagarna går

Den här veckan har gått fort:

  • jobbat
  • kör-övat
  • fått Vägverket att komma och laga ett hål i en väg
  • fått hjälp med att ta bort en stubbe
  • tänkt ut hur jag ska rädda verandan som gett sig iväg igen
  • lärt mig att använda domkraften i bilen för att lyfta nämnda veranda
  • bändit loss plankor i altanen på framsidan eftersom den börjat luta betänkligt
  • tänkt ut hur jag ska fixa till underlaget till altanen och stå emot trycket att byta ut varenda planka (det är inget fel på dem, ålderns fägring precis som hos radhusinnehaverskan)
  • tvättat verandan
  • skurat verandagolvet
  • åkt 45 mil på motorcykel
  • fikat i solen
  • fått både glädjefnatt och ett halvt psykbryt
  • klagat på en äcklig kebab-sallad och blev därför bjuden på en annan rätt av innehavaren, mitt sällskap höll på att dö pin-döden. Jag tyckte det var pinsamt att inte klaga när köttet var rått, salladen unken och betala 70 spänn, sitta där och vara nöjd???? Oh no! Var och en skäms för sig och jag skämdes inte. Det gjorde kebab-salladsgöraren. Med rätta. Gör om, gör rätt!
  • gullat lite med barnbarnet också ……
  • åkt hem från en planerad vistelse p g a hemlängtan och skav i hjärtat. Jag mådde inte bra där. Jag åkte hem. (alltså, så GÖÖÖÖR man bara inte men så gjorde jag. Vad har det tagit åt mig …?).
  • Nu sitter jag strax i ett hav av uppbruten altan, lutande veranda, uppgrävda rabatter och dricker kaffe som i ett plocke-pinn.
Dagarna går alltså. Har klarat mig utan huvudvärk sedan lördags. I morgon kritiska dagen, ska något slags rekord slås?? Funderar på kvällens planerade bubbel-intag, om jag ska skippa det för att öka chanserna att slippa huvudvärk? Men det är ju så gott …….

1 kommentar:

  1. Det är väl klart man ska klaga på dålig mat! Jag håller på att läsa ikapp!

    SvaraRadera