lördag, maj 28, 2016

The love of my life

Det här mitt livs kärlek, Lilla N. Han gillar sin mormor och skiner upp när jag kommer. Känslan när jag sätter mig på golvet och han kryper det fortaste han kan fram till mig och upp i min famn är helt makalös. Villkorslös kärlek! Han gör mig glad. Och helt slut! Majj gådd, vilket energiknippe. Hans mamma var en livlig och envis tjej, man kan säga att han ärvt det rakt av! Men det gör inget! Ingenting alls! Idag ska det lilla livet sova över hos mig och vi ska ha en "lugn", skön och lat lördag. Klättra uppför trappan x 1000, klappa katten och rädda kattmaten, bygga med klossarna och läsa favoritboken x 1000. Titta på getterna på 4H-gården helt nära och bara vara. En vara-här-och-nu-lördag! Gillar´t!

Här är vi på Öppna Förskolan. Samma som jag gick till för 20 år sen med Store Bror och Lilla Systern!
En av ledarna jobbar kvar och det är verkligen roligt att gå dit igen. 

6 kommentarer:

  1. Härligt! Så glad är B3 för mig. Hjärtat smälter när han slänger det han har för händer och kommer och slänger sig i famnen. Så jag vet precis hur du menar <3

    SvaraRadera
  2. Jag är både farmor och gammelfarmor så jag vet hur du känner.
    Det gäller att ta vara på småbarnsåren. De har en tendens att
    försvinna alldeles för fort.
    Ha en bra och mysig helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart! Kärleken mellan generationerna är så viktig :-)

    SvaraRadera
  4. Så mysigt! Barnbarn verkar vara grejen. Man kan ta de gottaste liksom.

    SvaraRadera
  5. Ezter: En fantastisk känsla!

    Polargrevinnan: Visst är det så! Det svishar iväg! Kram!

    Mrs E: Precis så!

    I will not ....: Jag hade lite mormorsångest innan faktiskt, hur skulle jag fixa ....? Men det ger sig, man bara tar emot dem och sen känns det som de alltid funnits!

    SvaraRadera