fredag, december 08, 2017

Skruttdag

En skruttdag med solglimt! Så kommer jag komma ihåg den här fredagen. Eller, jag kommer bara komma ihåg dettta: Solglimten! En lunch med fd kollega. En stunds prat, både skoj och allvar. Både hon och jag har varit i den berömda väggen och ibland är det så skönt att prata med någon som verkligen förstår. Som vet på riktigt hur det känns när hjärnan jobbar för högtryck, kroppen stänger ner och ångesten knackar på. Som förstår att man inte kan ta sig i kragen för man har ingen. Som man kan skratta med mitt i alltihopa. Som man tycker om att träffa! En solglimt som värmde. Resten av dagen glömmer vi nu och om jag orkar ska jag titta på Idolfinalen. Klart jag orkar! Over and out! 

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen värdefullt att ha någon som förstår. Kram och fin helg på dig <3

    SvaraRadera
  2. Man måste fokusera på det som är bra, hur litet det än är!

    SvaraRadera