måndag, oktober 24, 2022

Det bästa. Sen brakade det loss.

Helgens bästa var att jag hade förmånen att träffa alla mina fyra barn. Inte samtidigt men ändå. Nästan samtidigt. 
Näst bäst var att jag tog tag i söndagsmorgonen, jagade upp sambon och med ett presentkort, en julklapp, i handen åkte vi till stadshotellet och åt en lyxig frukost. Mycket gott. Mycket trevligt. Efter frukosten gick vi en långpromenad runt ån. Också mycket trevligt, skönt och soligt. Resten av dagen hängde jag hos barnbarnen, besökte mammas grav med Stora Systern, virkade och vilade. 
Idag vaknade jag och kände mig alldeles ur gängorna, tom och ledsen från start. Lite överraskande. Jag åkte till jobbet och det blev inte särskilt mycket bättre av det. Det skaver där med och jag hoppas få ett besked snart när jag kan få gå över i mitt nya uppdrag. Jag kommer få behålla min kontorsplats men göra helt andra saker. Känns som att det är på tiden.
Men. En ridlektion hägrar inom kort och det brukar alltid lätta upp stämningen inombords. Här och nu och inget annat.
Over and out.

1 kommentar:

  1. Hoppas den tråkiga känslan är borta igen. Det är som att det inte kan få vara riktigt bra.
    Helgen lät åtminstone skön!
    God kväll! Eval8

    SvaraRadera