lördag, oktober 22, 2022

En stillsam lördag

Igår grävde jag upp alla dahliaknölar, in alles 8 stycken och så alla gladiouloslökarna och la dem på tork.
Det var som ett smärre styrkepass och jag avslutade trädgårdsdagen med att klippa gräsmattan för sista gången denna säsong. Jag hade ju simmat i arla morgonstund så halv nio sov jag sött i soffan.
I morse vaknade jag tidigt och … hade ont i huvudet. På vippen till migrän och jag blev deppig. Jag VET  att botox och piller inte botar, bara lindrar, och min tröskel för huvudvärk är mycket låg. Jag stod en stund på verandan och andades lugnt, kylig och krispig luft för att vara lugn och sakta, sakta släppte värken. Efter tre timmar så pass att jag kunde fungera. En tröst är att det inte blev värre än värst så lindring. Javisst. Men trist ändå.
Kollade lite på Nyhetsmorgon och virkade lite innan jag åkte och hämtade Lilla Systern med sambo och vi for till barnbarnen. Föräldrarna är på bröllop och ungdomarna barnvaktar. Efter fika med årets första lussebulle gick jag hem och fortsätter virka. Stjärnor. Har en idé om att ha stjärnor i fönstren till jul, mitt livs första stjärna kom till igår. Lite sneda och vinda men det är väl bara charmigt???? I alla fall hemgjort.



Från detta till ….



…. detta. 









2 kommentarer:

  1. Vilket jobb du gjort! Förstår att du däckade efter det. Nu är det söndag… god söndag! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev allt lite träningsvärk 😊 /C

      Radera