fredag, oktober 09, 2009

Höga drömmar

Jamen kanske kan mamman lyfta lite på huvudet igen och se att världen är kvar? Inspirerad till max av Lilla Syster som igår var på Äventyrsbana med klassen och tillbringade större delen av dagen svingandes fem meter ovan mark, nära trädkronorna. Så liten och tanig hon är, visade hon prov på stort mod och tålamod plus en hel del j-r anamma. I morse var det bild i tidningen. I skrivandes stund är kylskåpet tapetserat med nämnda bilder. Så klart. Här ska njutas!
"Äventyrsbana!" sa jag drömskt vid frukostbordet.
"Åh, klättra bland träden, DET skulle jag vilja göra".
Det blev väldigt tyst. Tre par ögon stirrade på mig och det blev Store Bror som bröt tystnaden.
"Mamma, det kanske är åldergräns?"

Nu tror jag inte alls att det är åldergräns för att svinga bland träd på en Äventyrsbana. För tillfället har jag lite nog med en alldeles egen äventyrsbana men man måste ju få drömma lite?! Önska?! Vilja?!

14 kommentarer:

  1. Du vet väl att det heter, "Om man siktar mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna". Så fortsätt att önska. En dag så svingar du dig där uppe....:-)

    SvaraRadera
  2. Cicki: Ja, just ja! Jag ska nog visa Store Bror...... ;)

    SvaraRadera
  3. Klart du ska svinga bland trädkronorna! Eller iaf drömma om det. Tycker det är ett gott tecken efter fritt fall. :-)

    Måste berätta för dig att när vi var på Bup igår och jag berättade att jag själv ständigt trillar tillbaka ner i den berömda gropen så undrade vår kontaktperson om jag aldrig tänkt tanken på att begära en adhd-utredning på mig själv. Jo, nog har tanken funnits där, speciellt det senaste året. Och jag som tidigare alltid sagt: "Ja, inte har han då fått det från mig iallafall!". Nä, det kanske är just precis så, jag kanske har mitt kvar...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. oj, det låter läskigt men kul att svinga sig i trädkronorna.
    Spännande som rackarns.
    Jag tror absolut inte att det är någon åldersgräns på det.

    Själv är jag höjdrädd så jag skulle aldrig våga även omd et låter roligt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sjunger;
    Vi har gått omkring på jorden. Vi har dragit vår frihet på släp överallt. Och solen har värmt oss, men när den går ner. Behöver jag värmen du ger.
    Jag känner mig som en satellit, satellit!
    Nu kan jag förstå,
    Oh, vad världen är liten ändå.

    Klart att det inte är någon åldersgräns! Ha den bästa helgen!!!

    SvaraRadera
  6. Inte finns det nån åldersgräns för det inte..=)

    "Säger hon som klättrade upp för en jättegran för nåt år sen"...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Livet är kort, så svinga dig i trädtopparna du om det är vad du vill.
    Själv älskar jag vattenland med långa branta vattenrutschbanor, att åka däck ner för ringlande banor osv! =)

    SvaraRadera
  8. Anbam: Fritt fall och svinga mig i trädtopparna! Ser det i skrift och tänker att "oj, vad jag svänger"! ;)

    Ännelaij: Tror inte jag är höjdrädd. Än! ;)

    Spader Madame: Just så! Puss!

    Inger: Ah! Du HAR varit på äventyrsbana!

    Nilla: Jag ilar.....! Tack! Kram!

    SvaraRadera
  9. Underbart! "Åldersgräns..." :D

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  10. Drömma och önska måste man helt klart få göra. Det finns det ingen åldersgräns för! Fortsätt sikta mot trädtopparna du :) Lycka till! Stor kram

    SvaraRadera
  11. Idag är det en mulen och trist söndag. Har bestämt mig att göra
    - ingenting - bara vad som faller mig in. Och då blir det att läsa bloggar. Nu har jag läst fatt din.
    Jag börjar med åldersgränsen, den ska vi strunta i. När jag började blogga i början på året - en undran från några vänninor, är du inte för gammal för så`nt. Jag tycker inte det, kanske hör jag till det äldre gardet - men jag har kul och några läser vad jag skriver. Jag skall kanske skriva lite mer om mig själv, men det kommer.
    Du har det jobbigt Cina.
    Att åka berg- och dalbana med sin sinnesstämmning måste vara besvärligt. Och visst är det jobbigt för omgivningen också. Min mor stängde in sig i flera dagar och orkade inget. Det som är viktigt när man har barn är att prata och förklara. Barn är underbara och förstår. Nu har du fått en underbar egenskap - humor.
    Det blir lättare att tackla livet då.
    Jag skrattade när jag läste ditt inlägg om mobilen. Jag har råkat ut för något liknande, inte som mamma utan som farmor.
    Ha det nu så bra du kan och tänk på häcklöparen som tar hindren alltefter som de kommer.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Dröm du dina drömmar, det är de som håller oss uppe.

    Ha en skön vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tycker verkligen att du ska prova, jag blir också sugen på sådant, påhejad av mina småherrar. De tror att jag kan allt - så jag har en del att leva upp till ;)

    Håll drömmarna levande och andra otäckt hurtfriska tillrop från Speja!

    SvaraRadera