torsdag, oktober 01, 2009

Annonsläge

Jag tog Store Bror och Lilla Syster med mig till ett shoppingcenter. Nya kläder var målet. Vi fikade förstås och då ringde min mobil. Högt. Den är ny och jag har inte lyckats fixa till allt som jag vill ha det. Vilket inkluderar en mer diskret ringsignal. Och vilken av knapparna är nu lurknappen? Så att man kan svara? Snabbt? Föresten, vad tunn den är!? Nästan svår att hålla i ju.....
Jag fumlade med telefonen och lyckas svara till slut. Glad över att jag hörde vad Älskade Sambon sa i andra änden. Med gamla telefonen var det lite si och så med det. Så jag vrålade på som vanligt. Inne.På.Ett.Fik.Med.En.Tonåring.Och.En.Blivande.Mitt.Emot.Mig.
Nöjd och glad liksom. Lite stolt också. Ny mobil. Vad tusan?! Den gamla hade sex år på nacken och det har hänt att barnen bett mig att INTE svara när vi varit ute för de har tyckt det varit skämmigt med morsans gamla mobil. Den var stor. MEN praktiskt. Förutom att man inte hörde vad folk sa till slut.
Jag avslutade samtalet och vände mig mot barnen. Eller där de suttit. För de var inte kvar. Där gick gränsen. En mamma med världens högsta ringsignal och som "glömde" att prata tyst och stilla inne på ett fik. Say no more! De väntade utanför. Och talade om att de tänkte sälja mig på annons om jag inte slutade vara så pinsam!
Blocket! Kategori "pinsamma föräldrar". Alltid fullt där minsann!

Lilla Syster har nu visat mig hur man byter ringsignal, ställer in en behaglig nivå på densamma och var ljudlös-knappen sitter. För jag gillar inte heller folk som pratar högt, vitt och brett i offentliga sammanhang. Mycket kan vänta. Egentligen!

14 kommentarer:

  1. Skrattar! Vilken tur att kidsen hjälper en i bland. För visst, det är okej att vara pinsam, ibland. Men bara om man själv vill! Du är bäst Cina! Jag har tur som har träffat dig här i cybervärlden! Och ja, det skrivs långsamt, fel och knasigt -cocillanan you know...

    SvaraRadera
  2. Mmmm...Man lär sig en hel del av sina barn...

    SvaraRadera
  3. Ha, ha... Känner igen mig i det där att inte vara så bra på mobiltelefoner. Det finns ju så många knappar och inställningar att hålla reda på...

    Vi får hoppas att du slipper hamna på blocket!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha.. det är i allafall tur att de kan hjälpa en med finesserna!! :o)
    Trevlig lista förresten.. Kanske snor den av dig..

    SvaraRadera
  5. Ojjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj Ridå..lider med dig skickar en tröstekram

    SvaraRadera
  6. Nu fick jag mig ett gott skratt.

    Pinsamma föräldrar har vi väl alla varit då och då. Inte bara en gång utan många gånger. Ändå är vi bra att ha när det gäller....:-)

    SvaraRadera
  7. Som sagt stunderna när man som mamma är pinsam verkar inte bli färre när barnen blir äldre :) Skönt att höra att de trots allt är omtänksamma och hjälper mamma tillrätta med all ny teknik!

    Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Känner igen mig där. Min nya telefon är för liten och har för små knappar så jag ser ut som en 94-åring när jag fumlande försöker använda eländet. Suck.

    SvaraRadera
  9. Hahahaha...ja det där känner jag igen. Hoppas det går bättre nästa gång ni är ute nånstans och mobben ringer..
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hahaha, du är rolig du! :)

    Jag har inte heller speciellt mycket koll på mobilens funktioner och jag vet inte hur många gånger jag glömt att headsetet sitter ikopplat och jag har svarat i telefonen som vanligt (med luren mot örat...) och ropat HALLÅ, HALLÅ när jag inte hör någon i andra änden. :)

    Bus kan otroligt mycket mer än mig om MIN mobils funktioner. Nu senast fick jag lära mig att man med mobilens hjälp kan ta reda på vilken låt som spelas på radion.:)

    Ha det så gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hahhahahhaa Vilka goa ungar ;)
    Ha en trevlig helg .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Spader Madame: Fina du! Vi har tur båda två som har hittat varandra! Kram!

    Osloskånskan: Eller hur!!! ;)

    Anne: Hej! Mycket finns att lära....

    Lotta: Otroligt mycket att hålla reda på! Too much! Jag vill ringa och svara. Punkt! ;)

    Pia: Ja, sno listan bara! Så får vi veta lite mer!!!! ;) ;)

    Engelsson: Tackar! Behövs!

    Cicki: Precis! Vad gjorde utan liksom???? ;)

    2BarnsMamma: Man veeeet ju att det ingår i "spelet" på något vis och när de blir äldre blir det bra historier!

    Nilla: Ja! Varför ska telefonerna vara så små? Händerna är ju som de är! Typ!

    Anbam: Eeeeeh? Mobilen och RADION????? Suck..... ;)

    Wingar: Visst! Nu är signalen justerad!

    Jenny: Ja, de är söta när de sover!

    SvaraRadera
  13. hihi
    Det är bra att ha barn till sin hjälp.
    Vad är det förresten frö fel på gamla mobiler?
    De gick ju aldrig sönder ju.
    :)

    SvaraRadera