måndag, maj 16, 2011

Trappnytt

Damdidam.... hummelidum.... Så har tant beställt nya tapeter till trappen och hallen. I trappen är det vid högsta punkt 4.40 ner till golvet så nån slags ställning ska jag visst hyra för att göra det säkert. När jag presenterade DEN EGNA lösningen för detta blev tapetsäljaren blek om nosen så jag förstod:
"Tänk om, tänk rätt".
Så då gör jag det.
"Tänka om" är min melodi. Hela tiden!
Randigt ska det bli. Vita tapeter med ljusgrå ränder. Så snyggt så. Så opraktiskt så. Sen kommer jag ägna många timmar åt att banka in trappvett, att lära kidsen gå upp och ner i trappan UTAN att släpa väskor och andra saker och ting MOT väggen. Oj vad jag ska tjata. Funderar på att måla en bit upp på väggen? Eller tapetsera ett bit med vaxduk. "Bara" att torka av. Har bestämt en stuvbit i förrådet. En röd med vita prickar......

6 kommentarer:

  1. Just trappan gör att jag inte gett mig i kast med hallen! Den Höga höjden skrämmer mig!

    SvaraRadera
  2. "Grått med vitt"? Får man fråga vad tapeten heter? Är själv på jakt efter en sån till VÅR trappgång!

    SvaraRadera
  3. Men snyggt kommer det att bli! =)

    SvaraRadera
  4. Din idé med hallen låter tjusigt. Mindre tjusigt är att få behålla hallen snygg för att lära kidsen att gå mitt i trappan och inte skava på vägen - ja, du lyckas kanske bättre än vad jag gjorde en gång i tiden. Efter tre år sattes väv på vägarna som målades med tvättbar färg - aprikosfärgad blev det, snyggt ett tag - kanske därför vi flyttade.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Aldrig mer att jag tapetserar en trapp igen! I alla fall inte med en småblommig plastad tapet. Visserligen lätt att tvätta av, men mönsterpassning på fem meter långa våder är inget att önska någon, vare sig själv eller annan.

    SvaraRadera
  6. Åhå, trapptapetsering! I huset målade vi väggen bara för att vi inte orkade skaffa en ställning och krångla med tapeter.. ;)

    Din idé låter himla bra och snygg..

    Kram på dig!

    SvaraRadera