måndag, maj 23, 2011

Så var det måndag igen..........

Jag blir sur när folk i kundservice beter sig som att de ska uppfostra mig, mästra mig och rent av läxa upp mig. Då härsknar jag till.
Kunden har alltid rätt FAST de kanske har fel så har de rätt. Det är bara så.
Fast ibland är det rent av nyttigt att bli behandlad som pest när man ringer support, kundservice eller helpdeskar av olika slag för jag lär mig ju hur jag INTE ska agera på jobbet. Jag jobbar med support och tja, man lär så länge man lever! Och är jävligt trevlig under tiden!
Med det vill jag säga att Boxers kundservice behöver skicka åtminstone två av sina manliga anställda på hyfsochvettkurs.
Ringer dem när jag för andra månaden i rad får e-faktura med faktureringsavgift på 35 kr.
"Nämen, hoppsan hejsan så tokigt det blev. Igen."
E-faktura beställde jag ju för att SLIPPA faktureringsavgiften tack vare Boxers fina reklam på hemsidan: "Beställ e-faktura och spara 420 kr om året". Tackar, tackar! Lite svårt bara!
Ring, ring, kö, kö, ring, ring, knappa hit och knappa dit. 5 minuter senare får jag en kundserviceman i luren:
"Jo, det är så här att........." Problemet förklaras.
"I vårat system står det att du har pappersfaktura".
"Fast........... det har jag inte".
"Jag anmälde redan förr........"
"Du får anmäla via din internetbank att du vill ha e-faktura....... du loggar in och ...... och sen gör du......"
"Hörnuhär. Jag HAR e-faktura".
"Ja. NU ser jag det i systemet men JAG vet inte varför du debiteras faktureringsavgift. Prata med din bank".
"Men banken skriver ju inte på fakturan. Det gör ju ni"!
"Jag kompenserar dig med 35 kr på nästnästnästa faktura".
"NÄ. DU FIXAR I RÖDASTE RAPPET SÅ ATT FAKTURERINGSAVGIFTEN FÖRSVINNER FÖR ALLTID"!
Klick.
"Bortkopplad".
Ring igen. Kö. Knapptryckningar. Kö.
"HALLÅ".
"Jo, jag heter Cina och det är så här att.........."
Klick.
Vad tusan? Hann han märka mitt kundnummer med en röd flagga eller en döskalle??????
Då vaknar klimakteriekärringen i mig och tja. Boxer har ju också en chef.
Som vet att meddela efter diverse undersökningar att ett fel uppstått i systemet och att flera abonnenter hört av sig p g a felaktigt påförd fakturaavgift.
"NÄHÄ"?!
Varför kan de "aldrig" tro på vad man säger direkt? Varför ska det stötas och blötas i långbänk och tusen j-a knapptryckningar hit och dit när man från början förstår att något är fel och det inte beror på mig eller min bank?!
Behöver jag tillägga att det är måndag?

2 kommentarer: