onsdag, maj 04, 2011

Var är sol och värme?

"Sköna maj" känns hittills som ett hån. Inte skönt alls att cykla till jobbet i iskall motvind och hagel. Nä. Jag vill ha sol, fågelsång och grusfria cykelbanor. Det vill jag. Och så vill jag att Lilla Systers dansuppvisning ikväll ska vara inomhus. Men nehedå. Utomhusteatern slår upp portarna och jag har härmed laddat med sittunderlag, fleece-pläd och överdragsbyxor i ryggsäcken. Tänker INTE frysa. Även vinterjacka, mössa och handskar känns som ett måste.
"Sitt långt bak" har kidsen föreslagit och jag förstår att de inte tänker kännas vid sin kära mor påpälsad och väderförberedd.
Jojo. Vi får väl se vem som klarar sig längst!

4 kommentarer:

  1. Här hos oss är det oxå jättekyligt, inte mer än 5 grder varmt!
    Ha en fortsattfin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Ja, idag är man glad att man får hålla sig inomhus!

    SvaraRadera
  3. Men snart kommer värmen. Förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  4. Men till helgen ska det bli varmt! Längtar verkligen dit.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera