torsdag, maj 19, 2011

Äntligen!

Att se bra ut är ju himla viktigt. Mest för att det är så jobbigt att inte känna igen folk, springa in i stolpar och vaaaaaansinnigt trist att inte kunna läsa lokala blaskan, för tänk om jag missar något?! Det går ju inte för sig. Därför behöver jag glasögon. Eller "lösögon" som ett av mina barn raskt döpte om det till i späd ålder. Uttrycket hänger i. Man kan känna pengar på "lösögon" också. Då menar jag inte bara optikerna där man spenderar hutlöst med pengar för att just se bra ut, utan mer på hemmaplan. Mina ungar har t ex tjänat en bra slant på att leta efter sin morfars brillor som han hela tiden la på något lämpligt ställe och sen glömde bort.
"Den som hittar mina glasögon får en guldpeng" hojtade han.
Bra tillskott till veckopengen där. Den traditionen har jag dock inte hållit så vidare värst på. Man får sålla lite.
Nu var det ju inte det jag skulle berätta "egenkligen utan det här:
Jag fick byta bågar eftersom jag inte såg nästan ett endaste dugg med de jag köpte tidigare i våras. "Nöjdkundgarantin" gällde för tant så istället för de här.......

Lånad bild från glasögonaffärens hemsida.

......fick det bli de här:



Jag ser igen! Själva andemeningen med glasögon tycker jag. Med de här brillorna är det dessutom av yttersta vikt att bokstäverna inte hoppar runt utan faktiskt sitter säkert. Sen lever vi lyckliga i alla våra dagar.

7 kommentarer:

  1. De här var också fina! Men vad var det som gjorde att de andra inte funkade? Jag tänkte faktiskt på det häromdagen, hur det gått med dina brillor! Och hur gick det för Största systern på intervjun???? Hälsa alla från mig, hoppas jag får se dem i sommar! Och dig!!! Det blir vår egen lilla bloggträff :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: De andra var "för små". Det blev för litet läsfält så jag for runt som en hackspett för att se klart. Jobbigt i längden!

    SvaraRadera
  3. Mina har också lite väl litet läsfält så jag är inte speciellt nöjd. Kommer att välja en annan modell när det blir dags för byte. Snygga bågar förresten!

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du ser igen! livet blir så mycket enkare då...

    SvaraRadera
  5. Det viktigaste är ju att man ser bra ut ;)
    Sen kan man ju tolka det hur man vill, haha
    Kram

    SvaraRadera
  6. För mig hoppar de där bokstäverna vare sig jag vill eller inte. Kanske dags även för mig att byta glasögon?

    SvaraRadera