onsdag, maj 18, 2011

Drömjobb i sikte!

Den här pinglan är på äventyr idag. Det ska bytas jobb. Drömjobbet hägrar. Täta kontakter med mamman. En oro kan skönjas men mamman vet att berätta att så är det med nytt här i världen. Lite oroligt och pirrigt innan det ovana  blir vant.
Jag är ändå av den sorten att jag tycker att man ska/kan prova sig fram och visst har jag väl tjatat lite att de minsann kan se sig om i världen? Rentav sagt att om de inte lämnat Lilla Staden vid pass 25 år ska jag köra dem till stadsgränsen så att de faktiskt kommer iväg? Visst har jag sagt det av omtanke liksom. För att de ska våga. Sen. Att två av dem nu gör allvar av saken och hur det känns för mamman. DET är en helt annan sak!


Största Systern som hela familjen hejar på idag!

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna hårt och skickar en lyckospark!

    SvaraRadera
  2. Honser ut att vara rustad för världen...=)

    SvaraRadera
  3. Jo, ibland pratar hjärnan och hjärtat skriker protester.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra för henne.

    Det är bra både får mammor och barn att man knuffar ut de ur boet. Givetvis med milda knuffar och säkerhetslina.

    SvaraRadera